Kala Nera

  • Hillie en Andries

    Evert bedankt voor je snelle reactie, we proberen via de telefoon contact met Thasos te krijgen.

    Hillie en Andries

  • Marina

    Voor onze vakantie komend september is onze keuze gevallen op de regio

    Pilion. Wij zijn een stel, beiden 24 en verlangen van deze vakantie zon,

    mooie stranden, romantisch samenzijn en een mooie omgeving alsmede mooie

    plekken om te bezoeken. Na enig speurwerk bleven de twee keuzes over: Kala

    Nera en Afissos. Is er iemand die mij kan zeggen welk van deze plaatjes ik

    moet kiezen, of die misschien nog een betere optie heeft in deze streek? Ook

    twijfel ik tussen het huren van een auto of het deelnemen aan enkele

    excursies… Wie kan mijn antwoorden en tips geven?

  • Corrien

    Hallo Marina,

    Wij waren in 2000 in Affissos en wij vonden het daar leuker dan in Kala Nera,

    Affissos heeft wel wat romantisch het is niet groot maar er zijn gezellige restaurantjes en ook verschillende strandjes, een auto huren is een goede

    optie, de omgeving is heel mooi en verschillend, alleen de Meteora kloosters

    hebben we met de excursiebus gedaan, de rest van de omgeving hebben wij met een huurauto bekeken. De Pilion is een prachtig stukje Griekenland.

    Succes met het maken van een keuze.

    Gr.

    Corrien

  • Mieke

    Ik sluit me daar helemaal bij aan.

    Afissos is een echt Grieks dorp, we zijn daar 2 x in de winter geweest ben nu zo benieuwd hoe het is in het voorjaar.

    Nog 2 maandjes en dan gaan we.

  • Angeliki

    Welke accomodatie hebben jullie geboekt? Wij hebben namelijk een vlucht geboekt, maar zijn een beetje aan het kijken naar accomodatie. Zien vaak ter plaatse wel waar we terecht komen, maar ben wel al een beetje aan het “snuffelen” op Internet.

  • Mieke

    We zitten nu in huize Margaritis en afgelopen twee winters zaten we in Agnanti.

    Er is plek zat volgens mij zie je ook bordjes room for rent.

  • Linda

    Wij zijn er langs geweest vorige week om te kijken omdat vrienden van ons daar in juli naar toe gaan. Het ziet er prachtig uit en de kamers zijn prima. Een groot zwembad en een bar zijn aanwezig. En je kan er fietsen huren. Het ligt wel wat afgelegen, naar de dichstbijzijnde taverna 20 minuten en de bakker op 30 minuten afstand. Dan komen de fietsen wel van pas, ook voor bezoek aan het strand bijv. in Koropi, het dichtbijzijnde dorp.

  • Hillie en Andries Heite

    Hillie en Andries

    Hallo allemaal, na de nodige jaren met veel plezier de Griekse eilanden te hebben bezocht zijn wij het rustiger gaan aandoen en hebben gekozen voor de Pilion en peloponnesos.

    Bij eerdere bezoeken hier hebben wij gekozen voor de plaatjes Kala Nera en Stoupa.

    Het gebied Pilion is waar we regelmatig terugkomen het mooiste stukje Griekenland een pareltje groen en nog eens groen. Wij houden onze vakantie bij studio’s La Luna in Kala Nera die zijn centraal gelegen, alles ligt op loop afstand. Strand is half kiezel en zand, op het kiezelstrand bij terras Edem (eigenaar Thasos) zijn ligbedden te huur. Zowel op strand als op het terras is het bij Thasos fantastisch toeven. Uitzicht over zee met af en toe spelende dolfijnen geeft dolce far niente gevoel. Het is goed eten bij Kostas en Joanna in restaurant teverna Pagasitikos, direct aan de boulevard gelegen. Kortom de Pilion is een verademing.

  • antoinette U

    Hoi allemaal

    nu krijg ik er nog meer zin na al het lezen van jullie verhalen. ik ga dus ook naar pillion eind juli en blijf er leer 2 weken bij een nicht in huis dus ik heb de vlucht geboekt via dusseldorf en de kleine (15 maanden) gaat lekker ook mee en ze zeggen dat het voor hem ook heel lekker is .

    ik wens jullie allemaal een hel fijne vakantie toe en al iemand nog tips heeft om met die kleine te doen behalve zwemmen natuurlijk .hou ik me aanbevolen. ik heb ook wel gehoord dat er weinig te doen is voor zo'n kleintje maar dan gaan we maar voor derust en de omgeving.

    groetjes antoinette U(omdat ik zie dat er al een antoinette is dan wordt het zo verwarrend)