Portaria

  • Tina K. Noume

    Is iemand van de Pilioniërs hier bekend met het bergplaatsje Portaria? Bij het bladeren door de reisgidsen bleef mijn vinger verbaasd steken bij hotel Xenia Palace aldaar. Wat ziet dat er dromerig en mooi uit! Om van de watertanden met dat weidse uitzicht over Volos.

    Nu kan ik nergens een goede omschrijving van de omgeving vinden. Kan iemand me wat meer vertellen. Over het dorpje. Over het hotel. Is het er groen, of juist niet. Is het er gezellig?

    Kortom, ik wil álles horen! :-) :-) :-)

    Groetjes van Tina

  • Ine

    Hoi Tina

    Waar dat hotel van jou ligt zou ik niet weten, maar Portaria is een traditioneel dorpje, met schitterende pilion huizen, prachtig gelegen op de flanken van de berg Pilio. Het uitzicht is inderdaad fabelachtig over Volos en de Pagasitische golf.

    Wij logeerden in buur-dorp Makrinitsa, ook zo'n pareltje. Dat brengt natuurlijk wel een hoop dagjesmensen met zich mee, maar 's avonds keert de rust weer terug en ben je ineens een van de weinige toeristen tussen de locals.

    Van daaruit kun je ook mooie uitstapjes maken naar de prachtige groene oostkust.

  • Mieke

    Het is heel groen in Pilion, teminste als je al die bomen ziet in de winter :D lijkt het me heel groen.

    Ook Milies, Kissos en Tsagaranda zijn prachtige dorpjes.

    Heerlijk eten in de taverna's met de plaatselijke streekgerechten.

  • daantje

    Hoi,

    Wij zijn vorig jaar in Makrinitsa en Portaria geweest. Wij hebben in Makrinitsa overnacht (Karamarlis) en zijn de volgende dag verder richting Meteora gereden.

    Ik heb een paar leuke foto's van Portaria genomen. Als je s'avonds lekker wil eten weet ik een lekker restaurant in Makrinitsa op het pleintje op een soort balkon achter het kerkje naast een winkeltje (van een duitse mevrouw) met aardewerk. Wij hebben daar heerlijk tussen de middag gegeten. In Portaria weet ik een lekker restaurant Florika in een zijstraat van het pleintje. Als je niet veel maar lekker wil eten is op het pleintje in Portaria tegenover de boom (zie foto) een cafeteria met heerlijke Pita Giros.

    Zijn heel veel grieken daar die afhalen of in de cafeteria eten.

    PS: Weet iemand hoe ik een foto kan plaatsen?

  • Angeliki

    Hoi Daantje,

    Zie bijgaande link: http://members.home.nl/wageral/diversen/uitleg.htm

  • daantje.g

    Het restaurantje in Makrinitsa is achter de kerk op de linke kant.

    En een foto op Volos bij nacht.