Live muziek & dansen

  • Annet

    Hallo lezers,

    Wij gaan in september naar Kala Nera en ik ben nogal gek op Griekse muziek en dansen. Zijn er in de omgeving van Kala Nera nog leuke gelegenheden waar een live band speelt of iemand spontaan begint te spelen en zingen en er gedanst wordt ? Dat geeft altijd iets extra's aan de sfeer.

    Per streek en gebied is dat erg verschillend, dus ben erg benieuwd.

    Groetjes, Annet

  • roland

    Naast Kalla Nera heb je camping Sikia.Elke donderdag avond is er een Bouzouki avond met mensen uit de streek.Als je bij de ingang van de camping verteld dat je naar de taverna wil om te eten kun je wel binnen.Hou er rekening mee dat eens september de dag van de bouzouki avond kan aangepast worden in funtie van: of een muzikant kan komen.Het zijn ook geen profs die spelen en zingen maar echt mensen die genieten van hun muziek.

    Vorig jaar heb ik ook op één van de laatste dagen op de Pilion een taverna gezien waar ook bouzouki wordt gespeeld.Dit in Agria.Van Kala Nera richting Volos, wanneer je in Agria op het punt komt dat de baan langs het water loopt, links terug draaien langs de dijk.Er zijn enkele horeca zaken je herkent de plaats aan de muziekinstrumenten.Waarschijnlijk open tijdens het weekend.Zelf probeer ik het deze zomer uit.

    Op zulke evementen moet je ook niet te vroeg komen.De echt sfeer begint meestal wat later op de avond.

  • Annet

    Dank je Roland,

    Dat is alvast nuttige informatie. Als er inderdaad Grieken zelf zijn en er is een gezelschap waarvan er één of meerdere personen spelen, dan is de kans groot dat de bouzouki gepakt wordt en er spontaan gespeeld en gezongen wordt. Die momenten vind ik altijd heel leuk. Ik ga er zeker naar op zoek.

    Jij ook alvast een fijne tijd daar deze zomer!

    Grt, Annet

  • Renate

    Veel tavernas op Pilion hebben in het weekend live muziek. Het is moeilijk te zeggen wanneer en waar precies, dit gebeurt meestal spontaan, dus het is ook een beetje op de juiste plek op de juiste dag zijn …

    In Volos zitten de echte bouzoukia, d.w.z. live muziek met artiesten op een podium, dansen en dure whisky en bloemen bestellen. Vele taverna's in Volos hebben ook ieder weekend muziek met traditionele muziek, gitaar en bouzouki. Tussen de haven en het busstation is een oud buurtje waar veel gespeeld wordt.

  • Mieke

    Hoi Renate,

    Weet je misschien een exaxt adres van een bouzoukia?

    Zou er graag heen willen, we zijn er van 9 Juni tot en met 24 Juni.

    Alvast bedankt Mieke

  • renate

    Hallo, Mieke,

    Een hele leuke tent is Kanaraki op de Kyprou en ook To Kapilio op de Nikotsara in Volos. Wel even reserveren van te voren, want als je op de bonnefooi gaat, vind je geen tafeltje meer.

    Groetjes, Renate

    www.evert.gr

  • roland

    Ik wil de pret niet bederven,maar toch even uitleggen dat je hoe zou ik het beste uitleggen “soorten” bouzouki-gelegenheden hebt.Er is de meer spontane avond waar in een taverna muziek wordt gespeeld.Deze is veruit mijn favoriet.Het is dan ook niet duurder dan als je anders uit eten gaat in een taverna.Maar er zijn ook Clubs waar optredens zijn van meestal zeer goede,gekende groepen.Daar is er soms een toegang te betalen en zijn de consumties wel wat duurder.Maar je krijgt er dan ook waar(muziek)voor je geld.Ook heb ik de indruk dat tijdens de zomervakantie er minder aktiviteiten zijn dan tijdens het schooljaar.Het is ook soms een toeval die je op de juiste plaats brengt.

  • Mieke

    Dank je Renate, we gaan op de site kijken.

    In Nederland zijn we bij Malamas, Alexiou en Dalaras geweest.

    Toen we vorig jaar in de Pelops waren kwam er elke week een Griekse band op het plein optreden erg leuk.

    Wie weet komt er in Juni nog iemand.

    Bedankt Groetjes Mieke.

  • jocka

    Zeker weten ! Ga vrijdag 's avonds maar een naar camping Sikia in Kato Gatzea (vlakbij Kala Nera, 4 bochten verder) en geniet !