scooter

  • ineke

    Heeft er iemand ervaring met het huren van een scooter in Kala Nera? Waar en wat dat kost per week. Hoe zijn de wegen op Pilion? Wij gaan in mei.

  • piet

    Hallo ineke,

    Wegen zijn prima, weinig verkeer, behalve op de route naar Volos. Heb gescooterd naar alle uithoeken vanuit Afissos.

    Prijzen weet ik niet meer zeker, zo'n 15á 20 euro per dag, maar je zult je er geen buil aan vallen.

    Veel plezier.

  • Kim

    Mag je met twee personen op een scooter? en is een helm verplicht?

  • Annet

    Hoi Kim,

    Zover mij bekend is in heel Europa een helm verplicht en mag je met 2 personen op een scooter. En in sommige gebieden in Griekenland controleren en bekeuren ze erg streng. Ik heb weleens gehoord dat het 80 euro kost als je je helm niet op hebt, dus…. zonde van je geld en beter voor je eigen veiligheid om je helm gewoon op te zetten.

    Groetjes Annet

  • renate

    Ga voor scooterverhuur in Kala Nera eens langs bij PelionRent. Goede service en goed materiaal. De scoot is perfect om Pilion te ontdekken!

    Je kunt een scooter huren met je autorijbewijs. Als je die niet hebt, heb je een scooterrijbewijs nodig. Voorheen kon je deze eenvoudig bij het Postkantoor aanvragen, maar vanaf 2008 zijn er wat nieuwe regels, dus vraag het even na bij CBR.

    Helm is verplicht, boetes zijn verdubbeld! Twee personen op een scooter is toegestaan.

    Veel plezier!