Rondweg Volos

  • Ab

    Is de rondweg om Volos al zover klaar dat je, komende uit Larisa, voor de stad de nieuwe weg kan nemen en je pas bij de cementfabriek weer op de weg langs de kust komt?

  • Tina K. Noume

    Nee, helaas. Ik ben net terug uit Portarià (boven Volos) en zag hoe deze grote weg midden in de stad pardoes-pats-boem ophoudt.

    De route leidt langs de haven en het ziekenhuis naar de Heraklesfabriek (maar dat zal je waarschijnlijk wel bekend zijn).

    Groetjes,

    Tina

  • Ab

    Tina bedankt voor je reactie. Gaan we gewoon door de stad. Kost wat meer tijd.

    Ik las op een site van Volos dat Volos en Larisa in 2013 de Mediterrane Spelen gaan organiseren met o.a. een nieuw sportcentrum in Portariá. We zullen waarschijnlijk tot dan moeten wachten voor de rondweg klaar is.

    Groet,

    Ab

  • Angeliki

    Er is een stukje klaar, dus het scheelt wel een beetje, maar ineens stopt de weg. Toch zagen wij een taxi doorrijden, maar hoe hij dan is gereden? Zij weten natuurlijk toch de binnendoortjes…

  • Tina K. Noume

    Halverwege Portariá en Makrynitsa zag ik een groot nieuw sportcentrum langs de kant van de weg staan. Zou het daar zijn?

    @Angeliki. Wij hebben het ook geprobeerd, met onze gehuurde Reuzepanda;-). Daar waar de grote weg abrupt midden in de stad eindigt kun je inderdaad afslaan en met wat moeite binnendoor. De weg leidt langs de droge rivierbedding naar de route langs de kust.

    Verder vroeg ik me nog iets af. 't Is wel een heeeele andere vraag. Hoe noemen wij in Nederland de inwoners van Pilion? In het Engels is het Peliots. Zeggen wij nou Pilioten? Pilioniërs? Pilionesen?

    Iemand die het weet? ;-)

    Groetjes van Tina

  • Renate

    Hallo, Ab,

    De verwachting is dat de rondweg ca. oktober 2008 klaar zal zijn.

    Het project heeft veel vertraging opgelopen vanwege een archeologische vondst en de werkzaamheden moesten gestopt worden.

    Renate

  • Angeliki

    Pilionisten…;-)?

  • Renate

    Het laatste nieuws zoals het in Juli 2010 in de krant stond: de rondweg is zeker niet voor 2013 klaar!

  • m

    Kan wel kloppen, wij moesten afgelopen juni gewoon nog door Volos (jippie….;( )

  • Feitzen en Anna

    Van het vliegveld gewoon door de stad rechts aanhouden,je bent zo door de stad ook als het druk is.De stad rijd heel makkelijk,allemaal rechte straten.Het stelt niet veel voor gewoon rustig blijven.