verschil Kala Nera / Afissos

  • Frans

    Hallo,

    Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen deze 2 dorpjes? Wij zitten eraan te denken om volgend jaar naar Pilion te gaan, maar zitten dus nog te dubben.

    We houden van strand, gezellige drukte, leuke knusse restaurantjes, gezellige barretjes etc. Wie kan mij helpen?

    Groeten, Frans

  • Roel

    Wij zijn in beide dorpen geweest. Kala Nera is meer een langgerekt dorp met een ‘'boulevard’' met gezellige restaurants en een paar terrassen. Kala Nera kent echt de gezellige Griekse vakantiedrukte omdat veel Grieken er op vakantie gaan. 's Avonds zie je in de restaurants grote families aan lange tafels eten. Geeft echt een gezellige sfeer.

    Afissos is rustiger maar heeft een gezellig dorpspleintje. Wij vonden beide dorpen hun charme hebben en hebben ons er prima vermaakt. Ik kan jullie aanbevelen om beide dorpen te combineren.

  • frans

    Liggen die dorpen ver uit mekaar?

  • Angeliki

    Hoi Frans,

    Ze liggen zo ongeveer 5 kilometer uit elkaar. Wij hebben de voorkeur voor Afissos, omdat het daar wat rustiger is en wij vinden het daar meer Grieks. Kala Nera is toch wat toeristischer, maar zeker niet in de zin van Chersonissos. Hier heb je ook wat meer restaurantjes en terrasjes, dan in Afissos. Het is wel gezellig druk. Je zou er geweest moeten zijn, om te kunnen kiezen….;-) De eerste keer dat wij op Pilion kwamen, zaten we in Kala Nera. Erg goed bevallen, maar toen wij Afissos bezochten, op één van onze dagtochtjes, wisten we dat we de volgende keer daar naar toe zouden gaan. Zo gezegd, zo gedaan…..en we zijn er nog een paar keer terug gekomen zelfs!

  • frans

    Tja, dat wordt nog moeilijk kiezen!! Ik ben eerlijk gezegd wel meer een voorstander van een typisch grieks dorpje, maar een beetje gezellige drukte trekt me ook.

    Ligt Afissos tegen een heuvel aan, als ik zo naar die foto kijk?

  • Ine

    In Afissos is het zeker ook niet uitgestorven hoor. Wij vonden Afissos ook veel knusser, maar ik zag jouw vraag over een leuk Grieks dorpje ook op een ander forum. Afissos is stukken kleiner als Parga hoor.

  • frans

    Oh, maar het geeft niet als het kleiner is hoor, Agia Galini is in principe ook een heel klein plaatsje en dat is ons prima bevallen.

    Bedankt voor de informatie in ieder geval en we gaan ons best doen om

    een keuze te maken!!

  • Angeliki

    Ja, dat klopt Frans. Heel mooi gelegen en van die gezellige drukte: dat heb je ook wel in Afissos. Maar in Kala Nera zie je bijvoorbeeld overdag veel dagtoeristen (vaak Grieken) die met de bus een tripje maken, en er zijn gewoon meer overnachtingsplaatsen, dus je zult daar wat meer tussen de toeristen zitten. Terwijl je in Afissos wat meer tussen de Grieken zult vertoeven!

  • Angeliki

    Nog een paar plaatjes…..