Pinnen met je ING pas

  • Wim M

    Wie volgende week naar Kala Nera of Afissos gaat met een nieuwe oranje ING pas: Wees Allert!.

    Je kan die pas Niet gebruiken bij de automaat in Kala Nera. In Afissos is helemaal geen automaat.

    In Volos zijn wel automaten die het doen, maar dat is 30 km rijden.

    De oude blauwe kaarten doen het gewoon.

    Groetjes,

    Wim

  • Marieke Overbeeke

    In mei waren wij in Argalasti en Lavkos, daar konden we ook alleen maar pinnen met de blauwe pas.

    Ik heb contact gehad met de ING hierover.

    Het schijnt zo te zijn dat de oranje pas is beschermd tegen skimmen, deze automaten zijn nog niet aangepast.

    De ING zegt op de hoogte te zijn van het probleem.

    Groeten van Marieke

  • Andries en Tine M.

    Hallo Kala Nera-pinners

    Naar aanleiding van dit bericht heb ik even gebeld met ING klantenservice.

    Het antwoord daar vond ik een beetje vaag:

    - De oorzaak zou zijn wel of geen Maestro logo op de automaat -

    Als je met een “oude” pas wel kunt pinnen dan gaat dat volgens mij niet op want ook die was voorzien van het Maestro logo.

    Voor ik teug ga naar de Klantenservice weet iemand of er wel of niet een Maestro-logo op de automaat zit?

    Dank voor de info.

    Andries en Tine

  • Viviane

    Juist terug van Afissos. Op die geldautomaten in Kala Nera en Lafkos staat wel degelijk het Maestro-logo op maar we hebben daar verschillende keren geprobeerd om geld af te halen met gewone bankkaart en het lukt niet wel met de visa- kaart, dit lukt dus wel. Bij onze thuiskomst blijkt nu dat de bedragen die we geprobeerd hebben met onze gewone bankkaart wel degelijk van onze rekeningen zijn. Telefonisch contact gehad met de Pro-Bank in Volos en blijkt dat dit probleem zich nog voorgedaan heeft dus raden ze ons aan om contact op te nemen met onze eigen bank en die moeten dan het nodige doen.

    Groetjes,

    Viviane.

  • Petros

    Vandaag stond onderstaand bericht in het nieuws. Dit bericht heb ik ook gezet op het pb van Griekenland.

    http://www.nu.nl/economie/2043098/bankpas-ing-weigert-soms-dienst-in-buitenland.html