Pilion zomer 2011

  • Dianne

    We gaan juli volgend jaar ongeveer 3 weken naar Pilion. tickets naar Volos geregeld, verder nog niets.

    Wie heeft suggesties wat vooral wel en niet te doen? Alvast bedankt voor je reactie!

    Dianne

  • Ine

    In ieder geval een 2 daagse trip naar Meteora.

  • Jellie

    Via welke maatschappij heb je vliegtickets geregeld?? en vanaf welke luchthaven?

  • Gertie

    Je kunt met Ryanair goedkoop vliegen o.a. vanaf Brussel. Wij vliegen met 2 personen incl voor ieder 20 kg bagage in juni 2011 voor 373,70 retour naar Volos.

  • mijnie

    ik heb vandaag geboekt. 2 weken in juli.

    ook naar Volos.

    ik ben heel benieuwd wat jij voor tips binnenkrijgt! ik wil ze graag van je horen.

    wij zijn van plan om met 2 tentjes te gaan kamperen.

    misschien gedeeltelijk op een camping, gedeeltelijk in een appartementje.

    maar ik heb nog geen idee of dat haalbaar is in het hoogseizoen. of je het van tevoren moet reserveren.

    dus ik ben nu ook een beetje op zoek…

  • PiliJohn

    Hoi Mijnie,

    Kan je camping Sikia vlakbij Kala Nera aanbevelen.

    Zo mooi, schoon, heerlijk eten en het kost allemaal bijna geen dr.l.

    Eigenaressen worden bijna familie van je als je daar staat.

    Wel even reserveren voor het seizoen, hoewel ik twijfel of het dit jaar

    wel zo druk gaat worden i.v.m. al die onzekerheden.

    Kala Nera is 's avonds gezellig, maar gelukkig nog geen mierenhoop

    van buitenlandse toeristen.

    Huur een scooter of desnoods een auto en je kunt de mooiste plekjes op

    aarde aanschouwen (in de bergen rondom, het dorp Afissos op kleine afstand, en aan de oostkust van het schiereiland de mooiste stille stranden

    die er zijn.

    Hier kun je zo lekker ont-stressen…….

    Veel plezier

  • F Zijlstra

    Dit jaar weer naar de Pilion,maar dan met Austran Airways .Als je een jaar van te voren weet dat je naar dit gebied wilt dan is dit zeker een optie. Wij vertrekken van Amsterdam naar Wenen en van Wenen naar Thessaloniki,vertrek AMS 07.00 aankomst Thessaloniki 12.30 voor 360 euro retour voor twee personen.Met de auto is het dan nog ongeveer 3 uurtjes naar bijvoorbeeld het mooie plaatsje Kala Nera.

  • Feitzen en Anna Zijlstra

    Wij zijn vorig jaar voor de eerste maal naar de pilion geweest,na 30 jaar griekse eilanden.Wat ons is opgevallen is dat de Pilion onvoorstelbaar groen is en weinig toeristisch,alleen de gezellige plaatsjes Kala Nera en Afissos zijn wat drukker.Wij verbleven in het plaatsje Kala Nera en hebben een auto gehuurd voor 14 dagen.We zijn daarmee in ieder dorpje geweest,wat een rust en wat een natuur.Dit jaar komen we weer terug en landen we in Thessaloniki vanwaar wij een aantal dagen naar het Meteora gebied gaan en daarna weer naar de pilion.De bedoeling is dat we vanuit het plaatsje Katigiorgis het taxi bootje nemen om voor een paar dagen naar Skiatos te gaan.Dan weer een paar dagen Pilion om uit te rusten en te genieten van strand en natuur.De laatste dagen willen we met de auto naar Chalkidiki,dit ligt niet ver van het vliegveld van Thessaloniki vanwaar wij weer naar nederland vliegen.Dit zijn onze plannen,wie voor ons tips heeft wij horen het graag.

  • Feitzen en Anna Zijlstra

    We zijn nog wat vergeten te vertellen.Je kunt het boekje Een Hollandse Kijk op Pilion bestellen geschreven door Wilma Hollander.Wij hebben er veel aan gehad en het staat vol met leuke tips uitstapjes en mooie verhalen,je kunt het boekje bestellen op www.wilmahollander.nl

  • JanCees

    Weet iemand welke touroperators (buiten Ross Holidays) ook vliegreizen aanbieden naar Pilion?

    Ik heb her en der gezocht maar niets gevonden.

    Er moeten er volgens mij meer zijn, die Pilion in het programma hebben, het lijkt me sterk dat Ross elke week een Boeing 737 vol krijgt…

    JanCees Neef