Excursieboot Platanias - Skiathos

  • MsBee

    Hallo allemaal,

    Normaal gesproken varen er in de zomermaanden bijna dagelijks van die dagtrips/excursiebootjes vanaf Platanias naar Skiathos. Tenminste, dat was drie jaar geleden (toen was ik er voor het laatst) nog het geval. De grootste/bekendste boot was de Africana. Deze bootjes namen wij af en toe als ‘one way’ naar Skiathos.

    Je betaalde weliswaar dan twee keer een dagtrip p.p. maar het scheelde erg veel tijd en bleek bovendien nog altijd goedkoper als de flying dolphin via Volos (waar wij onze auto bovendien niet zo graag een week onbeheerd laten staan).

    Deze zomer zijn we er weer en zouden graag weer een dagje of 5 naar Skiathos gaan (camping Koukounaries). Weet iemand of deze bootjes vorig jaar nog steeds gingen? Ik weet dat ze nooit een geregeld vaarplan hadden, maar aangezien wij niet in tijdnood zitten maakt dat ons weinig uit. Ik wil alleen graag weten of het in 2010 en 2011 nog kon!

    Als iemand er iets over weet te zeggen ben ik bij voorbaat dankbaar voor de info!

  • info@evert.gr

    In 2011 ging de Africana diverse keren per week naar Skiathos. Het is tevens mogelijk om vanaf Katigiorgis (Zuid Pelion) met een taxi boot (max. 6 personen) naar Skiathos te gaan, o.a. naar Koukounaries. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dimitris mobiel +30 6976806938. De taxi boot vaart het gehele jaar en Dimitris spreekt Engels! Overigens is de taxi boot vanuit Platania gestopt. www.evert.gr

  • koen.baelen@telenet.be

    Hallo,

    wij waren hier begin juli 2012 en toen konden we tijdens het weekend het bootje nemen : zaterdag skiathos, zondag skopelos.

    Vanaf 15 juli zouden ze dagelijks uitvaren, heeft men ons gezegd.

    groetjes,

    Nathalie