Hoe speel je een liedjes zonder partituur op piano?

Er zijn enkele popliedjes die ik graag zou spelen, maar ze zijn niet zo bekend, dus vind ik nergens partituren of tutorials op YouTube. Bestaat er nergens zo een programmaatje waarmee je dat naar piano kan omzetten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedoel je om een liedje (origineel) in te laden en dat er dan parituren uitkomt? Nee.
Maar je zou ook gewoon ouderwets op gehoor kunnen proberen het uit te zoeken? :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan niet zo goed op gehoor spelen, en al zeker niet de linkerhand. Iets anders dan partituren is ook goed zoals op YouTube, die blokjes die naar beneden komen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probleem zal zijn dat origineel niet alleen piano patijen bevatten en dat software (al zou het alleen piano zijn) moeite zal hebben met het herkennen van akkoorden.
Als je iets als midi (bestanden) kan vinden van dat nummer dan zijn er wel mogelijkheden.

Het beste antwoord

De mogelijkheid die je dan hebt is een MIDI-file op te zoeken van het betreffende geluidsbestand of deze via een hulpprogramma om te zetten naar MIDI. En vervolgens met een converter het MIDI-bestand weer om te zetten naar bladmuziek. Een voorbeeld van een gratis programma dat dit kan is http://midisheetmusic.sourceforge.net/
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Probeer maar eens een origineel nummer met meerdere instrumenten en zang (geluidsbestand) om te zetten naar MIDI. :)
1 enkel instrument (en liefst ook niet polyfonie) gaat nog redelijk lukken.