Kala Nera

  • Vera

    Hey, ik ben de eerste, ik ga ook voor de eerste maal naar Kala Nera verblijf La Luna, alle informatie is welkom:

    wat ik zeker ga doen:

    de meteoren (waarschijnlijk georganizeerd);

    het treintje (waar is het vertrekpunt?);

    een paar dagen een autootje huren en voor de rest hoop ik met de bus mij te kunnen verplaatsen en het belangrijkste lekker eten en genieten van een ouzootje!!!!

    al aan het aftellen naar mei 2008

    groetjes

  • Mieke

    En ik de tweede :D

    Ik ga in Juni naar Afissos, ben wel al 2x eerder in Pilion geweest.

    Maar dat was in de winter toen gingen we skieeen.

    In de winter is het er ook prachtig.

    Ja ik ben ook benieuwd waar het begin punt is van het treintje.

    Groet Mieke.

  • Ger

    Goede keuze Vera, Pilion gaat je vast goed bevallen.

    De Meteoren: zeker doen. Wij deden het georganiseerd met de plaatselijke touroperator van Ross: Atropa Travel uit Affissos en dat beviel erg goed. Met een klein gezelschap in een minibus hadden we een gezellige, informatieve en bovenal onvergetelijke dag.

    Het treintje: dat vertrekt dagelijks 1 keer vanuit Ano Lehonia (tussen Kala Nera en Agria) naar het bergdorpje Milies. Wij zijn wel bij de stationnetjes gaan kijken maar zijn niet meegereden. Erg leuk om te gaan bekijken en naar het schijnt erg leuk om zelf mee te rijden. Vooral s'middags in Milies is het erg leuk om te zien hoe het treintje met de hand wordt omgedraaid in de andere richting. Ik verraad nog niet hoe dat gaat; moet je echt zelf gaan bekijken.

    Autootje huren: absoluut doen. Pilion is fantastisch en ontzetten veelzijdig. Van Noord naar zuid, van west naar oost; er is ontzettend veel te zien en te beleven.

    Met de bus: ook goed mogelijk. Er is een frequente busdienst die van het uiterste puntje van het schiereiland op en neer rijdt naar Volos, en die komt door en/of langs Kala Nera (afhankelijk van de bestemming).

    Ouzootje pakken: goed idee, al heeft het plaatselijke drankje, de zogenaamde “Tsipouro” geserveerd met lekker hapjes, onze absolute voorkeur.

    Moet je echt eens gaan proeven!

    Ik weet niet of je al eens langsgekomen bent op m'n website wageral, maar om alvast in “the mood” te komen zou je m'n reisverslag over Pilion eens kunnen lezen. Misschien dat je daar nog leuke tips vindt.

    Klik in de rechterkolom op “Pilion / Meteora”.

    Veel plezier!

    Ger

  • Corrien

    Zeker een goede keus Vera en Mieke,

    Het beginpunt van het treintje is Ano Lechonia en gaat naar Milies.

    Wij hebben langs de spoorlijn gewandeld het is daar prachtig.

    Ons verblijf was in Afissos 8 jaar geleden en we gaan zeker nog eens terug.

    groetjes Corrien

  • Vera

    Hey,

    Ja ik heb je website al gevonden, heel leuk en ik ga daar zeker info afhalen.

  • Antoinette

    Wat raar!!! Ik weet toch zeker dat ik gisteren hier het adres van een site neergezet heb……of ben ik nou gek?

    Het was www.vanden-burg.demon.nl

    Leuke site voor toekomstige Piliongangers.

    Antoinette

  • Antoinette

    O wat suf!! had 'm op het gewone Griekse prikbord gezet. Sorry…

    Antoinette

  • maaike

    Wie kent appartement Pallira van Ross Holidays. Graag informatie.

    Alvast bedankt!!

    Gr.

    Maaike

  • Andries Heite

    Wie kan mij het adres geven van Thasos van het terras Edem in Kala Nera op het achterste deel van de boulevard.

    Telefoon en E-mail zijn ook welkom.

    Bij voorbaat dank, Andries Heite.

  • Evert

    De lijst met telefoon.nrs van Kala Nera kun je vinden op mijn website http://www.evert.gr/kalanera.html en de officiele plattegrond !

    En natuurlijk nog veel meer leuke, nuttige en praktische informatie over Pilion…